>
Kategorie: Newsy Wearables

Smartwatche się kończą? Akurat! Apple Watch niszczy konkurencję

Wygląda na to, że konkurencja może pozazdrościć Apple kolejnego produktu. Jest nim smartwatch Apple Watch, który wykręca niesamowite wyniki sprzedaży.

Apple Watch skazany na… sukces!

Kiedy Apple Watch debiutował w 2015 roku wszyscy redaktorzy zgodnie twierdzili, że smartwatche nie mają przyszłości. Skoro nawet Apple nie potrafi stworzyć produktu, który nie robi nic poza wyświetlaniem wszystkich powiadomień z iPhone’a oraz nie potrafi obejść się bez niego, a w dodatku działa ledwo jeden dzień na baterii to jaki pożytek z takiego smartwatcha?

Od początku powtarzałem, że już wtedy był to niewiarygodnie dobry produkt, rodem z przyszłości – skazany na sukces, który będzie coraz bardziej widoczny w kolejnych latach. Kto by pomyślał w latach dziewięćdziesiątych, że będzie mógł pogadać z zegarkiem, jak Hasselhoff w serialu „Nieustraszony”? Dzisiaj w Apple Watchu mamy przecież nawet Walkie Talkie!

Obecnie jesteśmy cztery iteracje dalej i wygląda na to, że Apple Watch coraz bardziej uniezależnia się od iPhone’a. Za rok lub dwa lata będzie to urządzenie pełnoprawnie działające bez potrzeby trzymania smartfona w bliskiej odległości. Już teraz możemy zegarkiem Apple nie tylko płacić, streamować muzykę po LTE, czy wkrótce sprawdzimy historię aktywności i pobierzemy nowe aplikacje bezpośrednio przechodząc do App Store’a z jego poziomu.

Apple Watch niszczy konkurencję swoimi wynikami

Z nowego raportu opublikowanego przez firmę Counterpoint Research wynika, że sprzedaż Apple Watcha zanotowała wzrost aż o 22% w 2018 roku względem roku poprzedniego. Nie podano jednak pełnej liczby sprzedanych egzemplarzy. Wcześniejsze estymacje wskazywały na około 22.5 mln sztuk, zaś Apple Watch Series 4 został oznaczony, jako najlepiej sprzedający się model, mimo że w 2018 roku był na rynku dostępny zaledwie 3 miesiące.

Wygląda więc na to, że Apple Watch Series 4 sprzedał się w liczbie 11.5 mln sztuk pomiędzy datą premiery (21 września), a końcem roku w grudniu. „Czwórka” zgarnęła więc prawie połowę wyniku dla siebie. Co mogło być powodem takiego sukcesu? Najprawdopodobniej fakt, że czwarta seria smartwatcha z logiem nadgryzionego jabłka była pierwszym urządzeniem wearables na świecie dostępnym na rynku konsumpcyjnym z ECG.

Drugim najpopularniejszym smartwatchem w 2018 roku był… Apple Watch Series 3. Z danych wynika, że „trójka” przebiła swoim wynikiem każdy inny smartwatch dostępny na rynku z wyraźną różnicą.

Na trzecim miejscu znalazł się Fitbit Versa. Na czwartym imoo Z3, zaś na piątym Apple Watch Series 2.

Konkurencja też wzrasta, ale pozostaje w tyle

Apple tylko dla siebie zgarnęło aż 37% udziałów w rynku. Jak wielka przepaść dzieli firmę z Cupertino do kolejnych graczy? Na drugim miejscu jest imoo i zgarnia ono tylko i aż 10%, zaś na trzecim miejscu plasuje się Samsung z 9% udziałów.

Rok 2019 jeszcze się nie skończył, a już można powiedzieć, że Apple rozbiło bank Apple Watchem Series 4 w trzy miesiące roku poprzedniego. Firma sukcesywnie rozwija swoje urządzenie ubieralne i wprowadza do niego coraz więcej funkcji monitorujących zdrowie. W połączeniu ze świetnym designem i systemem oraz dobrze nakreślonym kierunkiem promocji Apple Watch po 4 latach od premiery wciąż skazany jest na dalszy sukces.

Źródło

michalw

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Nothing
  • Telefony

Nothing potwierdza start aktualizacji systemu Nothing OS 4.0 bazującego na Androidzie 16

Nothing w końcu ujawnił datę startu aktualizacji. System Nothing OS 4.0 oparty na stabilnym Androidzie…

20 listopada 2025
  • Operatorzy
  • Play

Operator obniża ceny o 20 złotych. Jeśli go brać, to właśnie teraz

Sieć Play wprowadziła nową promocję Black Week. Tym razem nie dotyczy ona telefonów komórkowych czy…

20 listopada 2025
  • Newsy
  • OnePlus
  • Telefony

Przegrzewający się OnePlus nie radzi sobie ze Snapdragonem – to problem telefonu, na który tak mocno liczyłem

Wszystko wskazuje na to, że OnePlus 15 nie jest tak doskonały, jak się spodziewano, a…

20 listopada 2025
  • Amazfit
  • Newsy
  • Wearables

Wytrzymały, piękny i w odświeżonej wersji. Amazfit T-Rex 3 Pro znów zachwyca dostępnymi funkcjami

Amazfit wprowadza nową, mniejszą wersję modelu Amazfit T-Rex 3 Pro. Zmniejszyła się średnica ekranu względem…

20 listopada 2025
  • Promocje

Jeżeli kupiłeś Samsunga podczas premiery, to możesz zacząć wyrywać sobie włosy. Teraz flagowca kupisz za pół ceny

Samsung Galaxy S25 Edge to bezapelacyjna ciekawostka producenta z bieżącego roku. Podczas premiery flagowiec kosztował…

20 listopada 2025
  • Promocje

Polska perełka do odebrania w Amazon! To ostatni moment na zgarnięcie hitu

Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest to polska hybryda przygodówki i RPG, osadzona…

20 listopada 2025